Followers

Monday, August 29, 2011

Raya?!..Hmmm..kisah puasa~

Dgn nama Pencipta yg Menciptakan Sekalian Alam..

Salam ukhwah fillah..



Apa cer??

Sihat?

Aku..?!

Ntah lah..

Susah, nak gmbarkan perasaan..

RAYA!?

Sedih x, Ramadhan dh berlalu?!
tepuk dade .. gertak IMAN k..





Aku rasa cam Ramadhan aku banyak lompong2 lah..banyak kena baiki..
Hmm..tahun nih?!banyak benda menguji..tambah2 waktu aku kat Kolej Islam (KI)..Nak aku cter..

Starttt..

Mule2 pose..
Kwn aku saket mata..
Nama dia Anis..
Nama panjang Anis binti Azman sje nak market nama dye kt sini..hehe,.gurau je, sgaja je letak nama..korang  bukan kenal pun kan?..tu bukan story asal lahh..

Ceritanya....
Hari 2nd puasa.. aku sakit mata..orang ckp jangkit dari Anis..tpi aku rasa tu ujian yg jadi dgn izin Allah lahh..

Cuak kot..
Rumah kat Perlis..
Kalau kena balik..xke menyusahkan ramai orang..Klang--->Arau..Jauh doe..

so,
Ape lagi??!!

DOA SENJATA MUKMIN..

Waktu hampir berbuke kan waktu doa mustajab..ape g, aku ajak kawan2 aku termasuk aku doa..
ALHAMDULILLAH..
Izin Allah..
Macam keajaiban ..MATA AKU YG MERAH..kembali ok..

Aku bernazar nak puasa 6 hari bulan Syawal klau sembuh..
so,
sape2 yg kenal aku remind2 lah ye..

Kisah 2..~"Dirimu diuji tanda tuhanMu mengasihi"

Mcm mane nak mulakan kisah..
Haiyaa .. susah2..
Aku cuma buat rumusan cerita jelah ye..
Aku takut nanti..HATI aku yg xbetul riyak ke ujub ke,..~ngeee..

Hmm..bila dilanda musibah..percayalah memang sengaja hadiahkan kita ujian supaya kita kembali mencari Pencipta kita..

Betul!!

Xcaye?!

Nanti, kalau korang dpt pape ujian..cuba renung + muhasabah diri..maybe, ibadah kita..ingatan kita terhadap Pencipta kita kurang ke ape..

atau..

dah lama kita xmengadu kat Pencipta kita..

Ketahuilah..

ALLAH lebih mengetahui diri kita melebihi apa yang kita tahu pasal diri kita..
Allah dekat dgn kita..

tpi,

Kita yang selalu jauhkan diri drpd ALLAH..

Aku pun sama ja..

Perasan x?!

Kalau kita buat sumthing..kita mulakan diri menyebut nama Allah..benda yg kita buat tu menjadi lbh baik?
Aku dah perasan..
Lpas kita test same2..

Akhir kata..


''Sesiapa yang mendekati Allah sebanyak sejengkal, maka Allah akan mendekatinya sebanyak sehasta. Sesiapa yang mendekati Allah sehasta, maka Allah akan mendekatinya sebanyak sedepa. Sesiapa yang mendekati Allah dengan berjalan maka Allah akan 
mendekatinya dengan berlari."

aku terpukul dgn kata2 nih..korang?!!
Selamat beramal kerana Allah..
Daa..






No comments:

Post a Comment