Followers

Sunday, August 28, 2011

Tidak Bertajuk

Salam ukhwah..

Maaf!
Dah lama x update blog nh..

Mesti ada yang tertunggu-tunggu..

Hmm...
Kalau dulu 'ana'..skrg aku nak guna aku lak..
Bukan apa rasa lebih tulus datangnya dari hati..

Kalau dulu aku suka jadi 'stalker' tpi skrg aku kena terima hakikat ug ramai ja jadi 'stalker' aku..
Kalau dulu aku yg mmimpin..
skrg aku perlu rasa aku dipimpin..

Dipimpin oleh sedikit rasa keimanan..

Aku terkesan dgn pelbagai ujian di Bumi Waqafan..
Ujian yang mengajak aku dekat kepada Sang Pencipta..

Lantas aku terkesima, pabila ada hadis qudsi

 "Pergilah pada hambaKu lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya."

(HR Thabrani dari Abu Umamah)

Kalau dulu aku rasa aku betul tpi skrg aku rasa aku kena byk membetulkan diri aku..
Bertuah rasanya dikurniakan sahabat yg suka mengingatkan aku berbanding sahabat yang suka mengangkat..

Haishh..

Byk betul kejadian yg jdik.

tpi..

pesan Rasulullah kpd Saidina Ali Karamullah hu Wajhah..
Rahsiakan ibadah..
Rahsiakan sedekah..
dan
Rahsiakanlah ujian..

K lah..nanti aku update lgi..
Sori kpd stalker2 aku..klau aku ada buat salah spanjang aku membiarkan jari2 aku menari kat sini..

Akhir kata....

Jgn penjarakan HATI..sbb Hati akan mencari segala keinginan bila sudah dilepaskan..tapi belailah dengan KEIMANAN agar hati tetap teguh bersama kita dalam segala ranjau dan ujian..

to all SPM Candidates..
Tingkatkan ibadahmu seperti kamu melipatgandakan usahamu..

Tata..
hingga jumpa lagi di bumi KI / di mana2..

Ingatkan aku bila aku lupa..
Kejar aku bila aku salah haluan..
Gertak aku bila buat kemungkaran..

Doakan ukhwah ini sampai syurga

salamsampaisyurga

No comments:

Post a Comment