Followers

Monday, December 5, 2011

Ceeritaa Akuu??!!~..



Salam ukhwah fillah..
Errr..Kepada warga KI..holiday package apekabo??

Haha
Aku tahu snsitif punya soalan..

Lek-lek sudaa..
Aku pun......err....xyah lah tahu.
korang dah boleh agak jawapannya bukan??

Hmm...
Aku ada satu cerita...eh, dua / 3 cerita sebenarnya..

Kisahnya....

Postscript: ni memang cerita aku..aku cerita nih untuk dihayati bersama..Doakan aku dijauhkan daripada riyak..ujub..takabbur n semua penyakit hati.:D

Bermula...
Waktu bulan puasa 1432 Hijrah yang lalu..
Waktu pertengahan bulan puasa..

Tempat: Kolej Islam SAS..

Aku cuma ada RM 2...Sebabnya..aku xcall ayah tercinta untuk bank in..
Pastuh..aku kena print hand out untuk tazkirah Maza Ya'ni..(budak2 KI confirm tersengih bila mengenangkan gelagat KITA time Maza Ya'ni..Hehe)

Kepada yang tak tahu tazkirah Maza Ya'ni tu ala-ala kuliyah ramai-ramai ikut rumah sukan menggunakan Buku Karangan Fathi Yakan MENGAPA AKU MENGANUT ISLAM?? yang diadakan 3 kali seminggu..penceramah terdiri daripada sahabat-sahabat mengikut giliran... Sesi Maza Ya'ni sangat menguji iman kami..sebabnya..time tuh menghampiri waktu tidur iaitu selepas prep aka kelas persediaan..



Paham dak?? Antum dah faham aka jelas??

Berbalik pada cerita aku..
Disebabkan time tuh giliran aku bagi Maza' Ya'ni..so, aku bertanggungjawab untuk bayar hand out tuh untuk edarkan kat budak-budak Omarians..plus..aku beli gula-gula..sebab fitrahnya, aku akan mengantuk bila dengar Maza Ya'ni..Hmm..orang lain pun mungkin mengantuk jugak kan??hehe..xyah mengaku..Aku paham..

Dipendekkan cerita..waktu nak bayar kat KSK (tempat aku print hand out tuh)..aku tertinggal duit RM 2 tuh..so, aku menebalkan muka pinjam dekat seorang muslimat  nih (Budak Khalid..takyah tau nama..tpi dia KAYA..orang yang kata..hehe..KAYA + Pemurah..Mudah2an dimurahkan rezeki baginya)..

Memandangkan tu duit aku pinjam aku pun turun ar nak bayar malam tuh..
Nak tau apa jadi..??

Muslimat tu halalkan je..
Subhanallah..
Yang lagi mensyahdukan..
Sepanjang aku berjalan dari dorm aku ke floor KHALID tuh..
rezeki aku melimpah ruah..Aku dapat free..........

2 ketul setengah kot..




Cupcake..
n ada lah jajan yang sangat sedap............

Jadi..teringat aku kepada firman Allah SWT dlm Surah Al Zazalah 
Perbuatan yang baik @ buruk walau sebesar zarah akan diberi ganjaran.........

Sekian..
Sori cerita kurang zupp..
Semoga dihayati..
Selamat beramal sebagai hamba..

SalamSampaiSyurga :D










No comments:

Post a Comment