Followers

Friday, December 2, 2011

Saya dan Roda..atau KITA dan roda??!!~..

Salam Ukhwah..
Selamat beribadah..~

Aku??!!..

Cumalah insan biasa yang bercerita.. Aku sangat suka bercerita dalam hati.. Macam pelik saja.. Maksudnya..aku suka bermonolog dalam hati dengan melihat sesuatu dari sudut yang sangat berbeza..
Contoh??

Hmm..

Terlalu abstrak untuk aku explain dan bukan itu point nya..aku menulis...:)

Ok.. sebelum aku ke laut aku melalut panjang lagi.. Aku nak mengaku yang aku pendiam..Hehe..(xde kena mengena dengan entry pun sebenarnya..:D)

 


Hampa nampak gambaq ayaq dalam gelas kat atas nuh?? // Korang nampak x air dalam gelas kat atas??

Apa jawapan korang//hampa??

Kalau hampa // korang // antunna kata air setengah @ separuh gelas..........
Bersyukurlah..kita insyaAllah orang yang positif pemikirannya.

Tapi..kalau pertama kali kita tengok..kita cakap lagi separuh nak habis air tuh..
Mugkin kita boleh analisa yang pemikiran kita selama nih lebih cenderung ke arah negatif...

Ok2..
Aku bukan nak buat kenyataan suka hati ka apa..tapi kalau tak mau terima pun xpa..


Bercerita bab SAYA DAN RODA seperti tajuk..
Kisahnyaa...........
just huraian mungkin...

Ada kalanya..kita berusaha keras untuk menyayangi tapi kita dibenci..Sabarlah..kerana setiap perbuatan kita (baik atau jahat) walau sebesar zarah..ADA BALASANNYA..

Bukan aku yang kata tapi Firman Allah dalam Surah Al- Zalzalah..surah tu pendek ja..pergi lah tengok kawan..Bila lagi nak topup pahala n upgrade iman....

Aku menulis entry nih sebab tadi waktu aku tengok Majalah Sekolah tau nama manjanya Al-Misykat..tengok baju sekolah aku waktu kat Agama Arau dulu..Aku teringat nak mengarang entry.. Hmm.. Sebenarnya.. point yang aku nak sampaikan ada..InsyaAllah..cuma majaz sedikit...

Biasalah..
Saya dan roda..sekarang aku Allah izinkan untuk rasa duduk kat bawah sebab dah terlalu lama berada dekat atas..

Dan..
Aku bersyukur sebab ada sahabat-sahabat yakni saudara seaqidah yang support aku untuk terus berjaya n beramal soleh.....



إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا
"Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal soleh kelak Allah Yang Maha Pemurah akan menanamkan dalam hati mereka kasih sayang.
[QS Maryam, 19:96]

Doakan aku bertemu cinta dan keredhaanNya...







No comments:

Post a Comment