Followers

Wednesday, March 14, 2012

~..Terpana~..

Dengan nama Allah Yang Menciptakan



Aku bersyukur apabila masih ada yang sudi menegur salah silap aku..
Yeah, aku tak tipu.. Bila mula-mula kena tegur.. Hati yang kotor ini, sukar menerima.. tapi hakikat IMAN akan sentiasa memujuk keegoan hati yang dipacu kuda liar..

Apabila IMAN berjaya memujuk maka aku berasa diriku cukup bertuah kerana Allah gerakkan hati sahbatku untuk menegur aku....

"Sesungguhnya aku sedang MENASIHATI kamu, BUKANLAH bererti akulah yg TERBAIK dalam kalangan kamu, BUKAN juga yang PALING SOLEH dalam kalangan kamu, kerana aku juga PERNAH MELAMPAUI BATAS untuk diri sendiri, Seandainya seseorang itu HANYA dapat menyampaikan DAKWAH apabila dia sempurna,...nescaya TIDAK akan ADA PENDAKWAH.. ...Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan." - Imam Hasan al-Basr

Eh..apa kaitannya tajuk dengan entry aku..
:)

Macam ni..
Aku terpana bila terbaca dua tulisan daripada insan biasa tapi cukup luar biasa maknanya..


  • Jangan tertipu dengan tudung labuhku kerana itu bukan pengukur iman seseorang. Jangan tertipu dengan tudung labuhku, aku hanyalah seorang muslimah yang masih lagi dalam proses mencari kemilau cahaya Islam sebenar, berusaha menjadi muslimah solehah, tapi bukan bermaksud aku adalah manusia sempurna. Tapi dengan tudung labuhku, aku berusaha mencari redha Allah :)InsyaAllah. 
  •  hensem bkan modal msuk syurga . 

Dan hari ini..
Ada sahabat juga yang mengingatkan dirinya juga diriku yang membaca statusnya..
Trial SPM is just 5 months more...

Ahh!!
Takut......

Dan hari ini..
Mama n ayah ajak aku belajar addmath..
Alhamdulillah..masih ada yang sayang!!hehe.:)


Dan..
Aku yang perlu mengubah diri aku menjadi lebih rajin..
kerana Allah berfirman.." Sesungguhnya, kami tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka yang mengubahnya" _Surah arRa'du ayat 11

Sekian..
SalamSampaiSyurga
Wallahua'lam...
:).senyum.

No comments:

Post a Comment