Followers

Tuesday, January 24, 2012

7 Huruf 1 Makna~........

Aku sekarang budak kolej...
Dulu aku budak sekolah..
Dulu tu bermakna sebelum 7 Februari 2011 lah..

Tapi,
Kali nih aku nak cerita pasal 7 huruf yang berbunyi SAHABAT...

Dulu di Agama Arau..
Aku punya ramai kawan..terlalu ramai..
Di kolej pun ramai juga..hehe

Dalam ramai-ramai tu ada lah seorang kawan aku yang sangatlah baik bila dengan aku..
Aku selalu menghabiskan duit dia walaupun dia rela saja..
Dia selalu tolong aku siapkan banyak folio sebelum PMR..(bukan aku saja untuk semua orang kot..tapi aku rasa macam dia buat kat aku lebih sikit..rasa je lah)..
Dia x pernah jemu kejutkan aku bila aku tertidur dalam kelas (Kantoi, aku memang suka tidur..hehe)
Emak dia pun baik sangat............

Dalam banyak-banyak kawan..bila aku agak-agak rasa nak marah..aku pergi jumpa dia.
Dia akan dengar apa aku nak kata..
Pastu, aku x jadi marah..

Waktu Form 2..aku penah ajak dia pakai stoking bila keluar..
Alhamdulillah..lepas dua tahun dia buat apa yang aku ajak..
Hehe..

Bila aku dapat tawaran pindah ke KISAS...
Dia tak nak jumpa aku..
Rupa-rupanya..dia sedih..
Haha..macam xcaya...
Dia ego sangat..
tapi, bila dia bagi album n kad sebelum aku pindah..ternyata aku rasa dia x ego...

Dia ni pendiam (tapi bila dengan orang yang dah rapat..cakap banyak betul)..suka buat baik, tapi xsuka orang balas(pelik betul.....)

Hohohoho..

Bila kau kat Kolej..
Aku cuba bersahabat dengan semua orang..
Alhamdulillah, semua baik-baik..terasa kerdil dengan mereka...
Pencarian aku mencari sahabat yang masuk dengan jiwa dan memahami aku akhirnya terhenti..

AKU MENJUMPAINYA........

Orangnya aneh sekali..
Tapi, keanehannya masuk dengan jiwa aku..
Suka buat baik tapi rasa bersalah bila orang buat baik....

Alhamdulillah..

Tapi..
Hidup tidak selalunya indah...

Tiba-tiba saja sahabat yang aku sayangi itu mula menjauhkan diri...
Kenapakah??

Mungkin..
Ujian dalam sebuah hubungan yang dinamakan Ukhwah Fillah..

Arghhh..
Sedihh..

Sedikit stress..
Yelah..
Bila dah jumpa orang yang perangainya hampir sama dengan sahabat aku di Ag Arau..tiba-tiba 'perang dingin'
dengan aku...

Aku harap ko baca entry nih..
Kalau aku ada buat salah..serius, aku x sedar n aku minta maaf..........

Sahabat,
Aku merindui memori itu...
SemogaDalamNaunganDanRahmah ALLAH........

No comments:

Post a Comment