Followers

Thursday, January 26, 2012

~..bila fatiniismadi bernada serius..~seriuskah?

Dengan Nama Allah Yang Menciptakan..

Akhirnya,
Alhamdulillah, hari ini diberikan ruang dan peluang untuk menzahirkan kata-kata hati..

Selawat dan salam ke atas junjungan besar habibur rahman Muhammad SAW kerana aku dan semua kita, insya-Allah bakal selamanya seorang muslim yang mukmin dan akhirnya menuju ke arah muttaqin.. Amiin..

Shhhhhhhh..

Diam, diam, diam..

Diam tak diam..
Dah banyak hari aku bercuti kat rumah..

Hakikatnya..Aku merindui tempat itu serta seluruh isinya ..
Betul, insyaAllah tulus dari hati..

Bukan maksudnya, rumah aku xbest..
Selesa kot kat rumah..Masa rehat yang tersangat panjang..No Announcement!!..
Katil luas..Tempat makan takda peraturan masa..

Hahaha..
Best...sangatttt


Tapi kat rumah...................(sambung sendiri ye Kisasians..)

Muqaddimah je baru..

Aku nak zahirkan kata hati aku kat sini pasal Adopted Sister (AS)..
Batch 57,
Aku yakin tak payah explain panjang..semua paham bukan??

Yang tak paham..
Boleh lah selak entry aku yang sebelum-sebelum nih..
Aku dah cerita..

Back-to-my-point..

Semalam si Khairul 'Azza mesej aku..
Dia cakap why not kita tukar nama dari Adopted Sister --> Colloege Sister..

Dan menurut sumber muslimin guna CB (College Brother)..

Dan
tiba-tiba..

Pagi tadi aku terfikir untuk tukar jadi KKS...

KKS??

Apakah...?


jeng..Jeng..jeng




Kakakku Sayang...






Amacam??

Sesuai tak??

Suka hati korang lah sahabat-sahabat aku yang aku sayang n tengah rindu <3 (Betul x tipu :P)
Korang setuju atau tidak......

AMARAN KERAS DENGAN NADA LEMBUT:

Tahun 1433 Hijrah aka 2012..

Aku harap..
Semua sahabat yang dicintai kerana Allah, BATCH 57
 Jangan segan / malu-malu dengan adik KKS/CS/AS korang..
 Ingat korang walaupun xda apa-apa jawatan seperti......................................(malas nak list) waima gagal jadi naqibah sekalipun..
 Mentarbiah seorang adik yang kita dapat adalah AMANAH..

Kakak dan adiknya..Ololor sweetnya..hehe


Kalau kita gagal untuk tanggungjawab itu, bererti kita menzalimi adik itu..
Mana tak nya, confirm2 lah dia jeles tengok kemesraan atas dasar Ukhwah Fillah kawan-kawan dia dengan KKS/CS/AS masing-masing....

Kan ni AMANAH..
Dan.. jawatan apa..(Hehe..ketawa serius)

Sahabat..,,

Kalau yang bukan sahabat..
Anggap  ja kita pernah menjadi sahabat semata-mata untuk mencari keredhaanNya

Bayangkan..

Dalam HATI kita ada banyak 'chamber'..
Dalam setiap 'chamber' ada yang mengisi..
'Chamber' nombor satu yang tertinggi dan terbaik adalah untuk Allahurabbuna, diikuti Muhammad SAW Rasulina, ibu, ayah, keluarga..............

Betul x??

Dan setiap orang di sekeliling kita punya 'chamber' dalam kita punya hati..
Dan 'chamber' setiap orang tak sama...
Masing-masing ada kedudukan dalam hati kita..

Jangan biar hati dicemari!! :)

Betul??

Aku nak cakap..
Satu benda..



Kita mungkin boleh rapat dengan ramai orang..
Betul!!
Tapi,
Bukan dengan ramai orang, kita boleh cakap dengan dia from 'heart-to-heart'..

Dalam ramai-ramai tu mugkin cuma empat atau lima orang saja kan??

Sebab tu tautan hati antara kita dengan sahabat perlu dibina......

Hargai Sahabat
Jangan penting diri..
Bila dia cakap dengan kita pandang dia
Jangan selalu berdebat perkara tak perlu.........



Jangan bersedih andai ada ujian dalam persahabatan..
Allah yang menghadirkan ujian tuh.......

Chill lah..

Postscript: Aku nak sejukkan hati sendiri sebenarnya..Thanx to all my supporters..Uhibbukunna Fillah <3
Bukan sekadar di mulut..I'll prove it..Insya-Allah..


SalamSampaiSyurga
KitaSemuaCumaHamba..


No comments:

Post a Comment