Followers

Tuesday, June 5, 2012

Ohh..Tiada Yang Sempurna..!!..Maka betulkan semampunya..

Dengan Nama Allah Yang Menciptakan Diriku Dan Sekalian Makhluknya..
Pertama syukur Alhamdulillah..aku masih lagi bernyawa..
Dan yang kedua, selawat sama-sama..Jom..Bila lagi kan..:)

klik untuk tumbesaran



Saat ini..
Aku bertambah pilu..
Bila mengenangkan..

Kata-kata ini..
"Batch yang meruntuhkan tarbiah..maka tengoklah apa yang akan terjadi kpd result SPM"

Memang itu kata-kata seorang manusia biasa..
Tapi..
Ada kebenarannya...

Dan..
Saat ini, aku terkenang situasi batch aku..
Muslimin dan Muslimat..

Dan..
Selama ini, sejujurnya..aku tak pernah ambil kisah soal kewujudan mereka(merujuk kepada muslimin)
kerana aku yakin dan percaya..tiada bebanan tanggungjawab aku yang berkaitan mereka..

Tapi,
Bila..wujudnya muamalat dalam kehidupan seharian..aku dan mereka..
Aku perlu akui, sedari kewujudan  golongan Adam di bumi itu..

Namun,
Sayang seribu kali sayang..
Muslimat yang melakukan kesilapan..Ditegur..
Malah,
Ada yang dicemuh...
Bukan aku tak tahu..Dan bukan aku buat-buat tidak tahu..

Ohh..
Yang khilafnya muslimat ditegur habis-habisan sehingga mengalir air mata tatkala ditegur penuh sindiran...



Tapi..
Aku aneh..
Ya,,SUNGGUH ANEH..

Bila mereka punya kesalahan..
Dari yang paling atas hingga yang paling bawah..
Biar teguran walau sejuta kali..
Masih sama!!
Ya..AKU YAKIN MASIH SAMA!!

Apakah itu Biah Solehah??
Mungkin ya, bagi mereka..

Yang salah perlu ditegur..
Tapi yang bersalah..
Tak perlu berubah..

Ajaran barukah?
Astaghfirullah..

Aku mungkin sedikit emosi..
Tapi, inilah hakikat kebenaran..

Aku akui aku punya banyak kelemahan..
Hingga pernah menerima teguran.
Berulang kali, aku yakinkan diri teguran atas dasar saudara seaqidah..
Tapi, malang..
Teguran itu............
Bukan tidak berhikmah..

Oh..Sudah-sudah, episod itu sudah berlalu..

Semua yang menganggap teguran dan nasihat sebagai sindiran..Itu kan sifat munafik..
Maka..

Argghh..
Bingung lagi...

Dan..
Isu gambar..
Aku tak kata..
Tapi, aku terpana lagi..
Bila aku terbaca comment seorang yang mengagumi Bumi itu pada gambar kelas..

 inikah dikatakn biah islamiyah..

(Serius aku copy-paste shj)

Lalu dijawabnya..
trok sgt ke?
(Masih lagi copy semata-mata...)

Dan, sebagai seorang yang masih dalam perjalanan menuju sebuah hakikat kejayaan..
Aku hanya pemerhati..

Dan..
Aku terima teguran itu..
Tapi..
Berhentilah menegur..
kerana perkara itu sudah lama Aku ubah..



Dan..
Berhenti..!!
Cukuplah memerhati yang tidak perlu diperhati..
:'(



Mudah-mudahan ..Jadikan yang baik sbg panduan..
Yang tidak bersandarkan kpd Al-Quran dan Hadis, boleh diabaikan.
Wallahua'lam..

No comments:

Post a Comment