Followers

Friday, December 21, 2012

Kolej Islam Alam Shah






1) Give 5 simple words about kisas



  1. Rindu
  2. Tarbiyyah
  3. Ukhwah
  4. Jamaah
  5. Duraluminors :) 


2) Korang rase korang meletop kt skul…

Lawak ar soalan nih.. ! TakNak jawab boleh?! :P


3) Ape perasaan mse hari pendaftaran. sape org 1st korang tego..korang redha dgn warna file yg diberi?


Blurr ! Apakah benar aku di bumi ini..
Kak Ainul Mardhiah Zuber. Akak KP dorm yang hot ! Dah kat KYUEM sekarang dan itulah tempat yang aku impikan 4 my A-Level..Amiiin :) 
File warne merah. Arghh. dah lah alergik merah. Redha dan terima saja lah walaupun hati memberontak taknak ..huhu
4) Ape yg korg bangga kat skul?

Setiap kali berkumpul, ada je jemaah mulekan zikir, doa dhuha n qasidah. Paling suka..bile muslimin sambut zikir muslimat. Rasa indahnya, biah solihah.. Lepas tu, suasana SENYAP kalau nak di'compare'kan dengan sekolah lame aku. Walaupun, ramai kata, KI semakin bising, tapi bagi aku KI tetap Bumi Tarbiyah


5) Tempat paling korang suke kt skul..



Sume tempat yang The Duraluminors buat perjumpaan. Paling best, padang ragbi, 404, 407, pentas DM.. Senang cter kat mana saje ade perjumpaan Dura, sume aku suke ! :)

6) What is ur nickname in skul..

Fatin ! : ramai panggil aku nama nih tpi ramai lagi muslimat yang panggil aku KB..err, waktuwaktu last nak habis sekolah, aku taksuka diorang panggil aku KB lagi. sebelum tu, oke ja.. :)
Fatini: certain je panggil aku nama nih..tapi ini lah nama yang aku suka 
Muslimat: muslimin panggil. tapi aku rasa tak sampai 10X pun diorang panggil aku..

7) Berape kali korg attend gotong- royong? .. pernah escape prep?bpe kali?kat mana n buat apa..??

Tak pernah skip gotong-royong. Aku menade bilik BADAR ke bilik KP ke nak escape. Hamba sebagai rakyat biasa perlu patuh dengan apa sahaja. Cheeewah, ayat pasrah. Pernah teringin nak escape, tapi rasa bersalah yang amat..
Prep pun tak penah melainkan SAKIT.. Kat KISAS lah rasa demam yang teruk, pengsan n bagaibagai. Sebelum nih, serius tak pernah rasa !.. 

8) Bile 1st time korg break da rules? N how bout da last time?



Outing xde buku tu langgar peraturan kan? Bermakna, since form 4..Bukan sengaje..HILANG buku tuh.
Last sekali, aku on fon hari last spm. Dikira sebagai langgar peraturan kah? Weh, nak uruskan MAKAM lah pandai !

9) Berape kali korg singgah kantin sehari?


Poket aku selalu kering, so ikut tahap kekembungan poket aku. Sekali atau mungkin dua atau langsung tak.

10) Sume org de kng manis.. so korgnye kngn pahit?
Apsal lah aku pergi marah Batch time perjumpaan sebelum SPM. Takde niat pun. Tapi, lepas tuh, aku yang nangis sampai bengkak mata sebab rase bersalah
11) Andai korg dtaklifkn sbgai KU or TKU… bygkn… n cerita pe yg bkal terjadi..
Tak terbayang dan memang xtahu ape jadi sebab aku memang bukan TKU. Lagipun, aku tidaklah layak untuk memegang jawatan itu..:)

12) Ingat lagi msjid sultan sulaiman… pe korg wat kt sne?

Paling ingat yang program Qiamullail kat situ. Serius, keTENANGan yang sukar diungkap dengan katakata

13)Ape yang terjadi kat dewan kuliah?-ulul albab-


BelajarBelajarBelajar. Aku tak ngantok kat situ..hehe


14) Korang tetibe kena jadi presiden badar or hawa? Amacam… layakkah anda? Pe yg bakal berlaku…

Tak terbayang dan memang tak nak bayang pun. Saya tidak setabah dan se'cool' K.Ain Zuhaili untuk itu :)

15) Berape kali korang outing dalam sebulan…dengan sape.. or solo? Tempat paling jauh korang pernah pergi?



Tak pernah tak outing walaupun cuma Petronas. so, kire sendiri lah kan. Dengan sapasapa je lah.. Paling ingat dengan Duraluminors, Wardah, Athirah Sahira.. Yang lain tu, ingat tapi.....Err, dah kata paling..hehe

16) Soalan plg simple…. Pernah fly?


Kalau kata outing tanpa buku tu fly maka banyaklah kalinya..Tapi, ade kebenaran warden atau Us Mus lah. Eh, pernahpernah..Tapi, Cikgu Norasiah Che Ibrahim, kaunselor yang bawak..Khairul 'Azza, Ainaa Madihah, Syakirah Rahiman n Azmina..Ramai kot KP..Siap ade S/U n BiDip lagi..Hahahaa..Yang tu, paling best ! Alhamdulillah..dapat makan steamboat free lagi..(sehari sebelum MAKAM, siap lepak umah cikgu lagi)


17) Pebenda yg korg harap akn jadi.. tp ianya tak tercapai akal.. n confirm xkn jdnye!


Kantin akan jadi murah.murah dan murah serta makanan yang mencukupi.
Sistem Rumah dihazafkan
Blok E ada AIR yang SAMA LAJU cam Blok F
Aku takjadi Ketua Batch !
Mama n ayah lawat aku setiap minggu

18) Kalau diberi peluang balik mse form4/form5 apa yg korang nak buat..?
Tak belajar PQS ape?!! Mana boleh guna 'kalau'..tu tandanya tak redha..
Tapi, jawapan aku : Aku nak belajar betulbetul untuk semua subjek dan aku nak catat semua tazkirah yang aku dengar elok-elok dalam buku 


19) Kalau korang tak masuk KISAS agak2 kat sekolah lama apa cerita korang ek..??


Masalahnya, aku memang tak nak stay sekolah lama ! Ermm, kat sana, mungkin aku tak rasa biah camni dan mungkin The Duraluminors wujud tanpa aku di KI..haha
20) Soalan last:decribe perasaan korang {sebelom:semasa:selepas} jadi warga KISAS..
Sebelum: Memang Nak Jadi KISASian
Semasa: Tak semudah yang disangka rupanya
Selepas: ALHAMDULILLAH ! 


إن البغاث بأرضنا يستنثر



sesungguhnya pipit di bumi ini akan menjadi helang. 


Sekian, dari aku..
Assalamualaikum.

1 comment:

  1. MashaAllah, hebatnya ketua batch :) keep up with your mutabaah amal

    ReplyDelete