Followers

Wednesday, December 12, 2012

~..The Duraluminors II~..

Dengan nama Allah Yang Menyempurnakan Segala Penciptaan

Dulu-dulu:


"Lagi-lagi, Dura x3!! Bosan arh, KP tu takde annoucement lain ke! Huh!!"
"Bapak arh, budak-budak dura..Hot kot! Orang lain pakai baju prep, diorang baju bunga-bunga kot"
Eh, Sarah TKU kan dah bagi kebenaran, siap dengan kebenaran Us. Ismail lagi kan..
"Athirah Nordin, nak pegi mane tuh?", tanya Anis Azman
"Nak pegi Dura"
Eh, sume dah jadi Dura??hehehe
Kata Khairul A'zza, "Dura sudah meliputi 2/3 KISAS"

dan kata aku:

 "Selagi mana ada yang sanggup berjuang kerana Allah waima dalam pelajaran sekalipun, mereka PASTI AKAN BERJAYA..kalau bukan di sini, di akhirat sana.."
"Aku bukan tak nak accept atau invite sahabat-sahabat yang lain join Dura, tapi ini ja yang
 terdaya dan sahabat-sahabat yang lain tetap sentiasa di hati"

Maafkan aku, aku bukanlah yang sempurna dan paling baik untuk meminmpin tapi aku terasa yang kekuatan aku datang daripada korang dengan izin Allah

*Hasil sumbangan idea Atiqah Razin


Dahulu....
aku masih ingat lagi...
Naqibah Usrah Akademik kita selalu pesan...


mula-mula, aku bingung...
apakah yang dimaksudkan ' REDHA PERLU DICARI BUKAN DNANTI '..
bukankah dengan melakukan amal kebaikan sahaja...Allah akan meredhai kita...
kadang-kadang aku terfikir..
apa matlamat hidup aku??
orang kata, setiap perkara yang kita lakukan mestilah kerana Allah..
kat mana-mana pun orang kata : "....kerana Allah...Kerana Allah.."
tapi macam mana nak pastikan perkara yang kita lakukan itu kerana Allah...
pe yang aku tahu..aku buat sesuatu sebab mak ayah suruh....
sebab cikgu suruh...sebab kawan suruh....

sejak aku kenal Usrah Akademik, aku mula memahami apa maksudnya
hakikat hidup kita ini adalah semata-mata untukNya...
belajar sebab nak pandai...
nak pandai sebab nak tolong orang jawab soalan....
supaya sama-sama berjaya dalam exam...
sebab nanti bolehlah menjadi pakar....
yang boleh berkhidmat untuk Agama Allah..
kerana tentera-tentera Allah mestilah hebat-hebat...
kita nak jadi tentera Allah kan??..

Allah berfirman : ....
sebab tu lah kita semua tak boleh leka sangat....Dunia ini adalah peringatan untuk kita.

teringat ketika Naqibah Usrah akademik selalu pesan ----> jangan lupa bawa
sebab Al-Quaran ada banyak solusi masalah...kekeliruan...kecelaruan dalam hidup kita....

memang betul lah....
mencari Redha Allah tu boleh menjadikan kita ikhlas....
hati lebih tenang....
kalau harapkan penghargaan manusia...
tunggu berjanggut pun belum tentu dapat..

kalau harapkan penghargaan dari Allah..
SUBHANALLAH>>>>
setiap saat kita dapat...
samalah macam Ustaz Azhar Idrus cakap:___


tiba-tiba nak nyanyi...

Hari ini tiada senda dalam bicara
Deru air mata merupakan segalanya
Sang hati bicara sendiri
Bangunkan ummah bina generasi

Di bumi yang bertuah in
iDiriku mula mengenali
Matlamat hidup sebagai abd
iKepada Allah, Allahu Rabbi

Diriku kini sebebas unggas
Terbang riang di angkasa raya
Menyanyi merdu irama kalbu
Indahnya, indahnya, oh indahnya

Wahai generasi dengarlah pesanan ini
Bumi ini bumi bertuah
Suburnya sesubur tanaman di lembah
Melahirkan insan berjiwa tabah

Kutiplah mutiara mutiara indah
Untuk bekalan diri berpindah
Sebelum jejak kaki melangkah
Sebelum penyesalan membawa padah

Sahabat seperjuangan
Usah digentar musuh di hadapan
Pandanglah di depan balasan Tuhan
Syurga Firdaus menanti kalian

Teruskan oh teruskan
Perjuangan menegak kebenaran
Di dalam kebungkaman akhir zaman
Selagi hayat dikandung badan

Wahai teman seperjuangan
Dengarlah harapanku in
Pohon untukku dalam doamu
Diriku pejuang Islam yang satu
Diriku pejuang Islam yang satu

No comments:

Post a Comment