Followers

Thursday, October 24, 2013

BFSU: Apakah semua itu propa? Pfffttttt.

Amaran:
Post yang insha allah akan menyusul episod lain sesudah ini.

"Asal kau nangis weh"
"Siriusli. Aku stress belajar bahasa Cina weh. Senior pernah cakap cam tadika belajar masa foundation. Asal aku stress sangat ni "
Hrmmm.
Aku kira pada mulanya. Cuma aku yang rasa terkesan dan sedikit tertekan. Bila mana susah bebenor nak buat dictation pin yin dengan tones bagai. Err. Rasa macam telinga aku ada masalah. Tapi takdalaaa sampai nak nangis bagai. Dedulu. Puas dah nangis dalam kelas limakosongsatu. Aku pernah tanya laoshi (baca: cikgu) rentetan masalah yang aku alami. Dan beliau kata " You have to take a longer time" Tenang terasa bila laoshi dah kata cemtu.

Dia yang jadi stghesss mungkin sebab ada classmate kitorang yang masha allah laju bebenor dapat apa yang laoshi ajar. Hah. Sapa tak stghesss aku tak tahu. Taff gila kot orang tu.

Bila mana. Dah semakin ramai stghess belajar. Dia bukan apa. Hilang manis belajar,,.
Seingat aku. Senior cakap masa foundation ni relaks. Bila dah jadi camni relaks kat mana weh? Hrmmmmmmm.
Ok.
Aku kira mungkin antara asbab benda ni terjadi.
Keringnya hati dalam meletakkan pengharapan pada Ilahi.
Aku kata tuju aku.

No comments:

Post a Comment