Followers

Friday, October 4, 2013

"kerna mereka terlalu menyayangi................"

Bismillah
Allahumma solli ala muhammad.

Pernah tak alami sitasi hari-hari akhir sebelum tinggalkan family. Dan rasa depress sangat dengan keadaan hari-hari akhir tu?
Kalau ya.
Situasi kita sirius sama.

Apabila semua benda yang nampak biasa tapi boleh jadi luka pada hati sesiapa tanpa kita jangka.
Apabila kita cuba menjadi punca bahagia namun akhirnya semua dirundung kecewa.
Apabila segala kerja baik kita dipandang 'hina' kononnya.

K. Ayat akhir tu macam over.

Berbalik kepada tajuk aku. Di mana aku nak nyatakan dengan sesungguh hati. Apa yang kita sedang alami ni sebenarnya simptom "kerna mereke terlalu menyayangi....................."
Normal lah kan.
Kalau saat-saat kau nak fly. Tetibe terpaksa berdepan dgn semua benda ni. Walaupun mereka tak nyatakan secara terus-terang. Sebenarnya inilah tidak balas psikologi keluarga darah terhadap kita.

Bayangkan anak yang dijaga dari kecil sampai boleh gi obersi.
Tetibe saja nak pergi jejauh bukan.

Walaupun sebenarnya Malaysia-Beijing tu cuma 6 jam.
Dan Arau-Klang 7 jam sebenarnya.
Kehkehkehkeh.

K Tade kaitan.

Secara umum dan dikhususkan untuk diri aku.
Sementara masih ada masa bersama kedua-dua ibu bapa. Maka berbaktilah apa adanya. Kerna itulah amal soleh yang Allah terima di sisiNya.
Hoyeah.
Walaupun. Secara umum tahu. Perjalanan menjadi anak soleh/ah itu jalanannya penuh berliku.

Yeah.
Kita MAMPU!!

Surah al Kahfi:
:"Harta dan anak-anak itu cumalah HIASAN DUNIA sedang amal soleh itulah yang boleh kamu harapkan di sisi ALLAH"

Moga Allah redha.
^^

Wallahua'lam
 

1 comment:

  1. Nice sharing ukhti:)belajar molek deh!!beijing amik kos ap?

    ReplyDelete